Επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης
Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση
Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Η συνέχιση των καθυστερήσεων υποσκάπτει τόσο την αξιοπιστία των εξαγγελιών όσο και την προσδοκία για μια σύγχρονη και ευέλικτη εκπαιδευτική πολιτική που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της νέας γενιάς
Στις 31 Ιουλίου 2024, ανακοινώθηκε με μεγάλη έμφαση η πρόθεση ενίσχυσης της Φυσικής Αγωγής στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, περιλαμβάνοντας τη διδασκαλία γυμναστικής από το νηπιαγωγείο, την αύξηση μίας επιπλέον ώρας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης -ήδη από τον Δεκέμβριο του 2023- καθώς και την επαναλειτουργία των αθλητικών σχολείων.
Η υλοποίηση αυτών των πρωτοβουλιών αναμενόταν να συμβάλει σημαντικά στην καλλιέργεια της αθλητικής κουλτούρας και στην προαγωγή της σωματικής υγείας των μαθητών, με τα Αθλητικά Σχολεία να προγραμματίζεται να ανοίξουν τις πόρτες τους το σχολικό έτος 2025-2026. Η προσδοκία αυτή συνοδευόταν από εξαγγελίες για τη δημιουργία 13 αθλητικών σχολείων, ένα σε κάθε περιφέρεια της χώρας.
Ωστόσο, παρά την αρχική αισιοδοξία, οι εξελίξεις αποδεικνύονται απογοητευτικές. Η διαδικασία υλοποίησης καθυστερεί αισθητά, με διαδοχικές αναβολές που θέτουν εν αμφιβόλω την προοπτική επίτευξης των στόχων αυτής της πολιτικής παρέμβασης. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, αντί για την ευρεία εφαρμογή που είχε ανακοινωθεί, εξετάζεται η λειτουργία μόλις δύο πιλοτικών αθλητικών σχολείων, εφόσον δεν καταστεί εφικτή η πλήρης προετοιμασία για την επόμενη σχολική χρονιά.
Η αναβολή αυτή εγείρει προβληματισμούς σχετικά με τη συνέπεια της εκπαιδευτικής πολιτικής, την οργανωτική επάρκεια και την προτεραιότητα που αποδίδεται στην αθλητική εκπαίδευση. Παρότι οι στόχοι για την ενίσχυση της φυσικής αγωγής ευθυγραμμίζονται με διεθνείς τάσεις για την ολιστική ανάπτυξη των μαθητών, οι καθυστερήσεις αυτές ενδέχεται να υπονομεύσουν τη σημασία του εγχειρήματος.
Το ζήτημα της περιορισμένης υλοποίησης, από 13 σχολεία σε 2 πιλοτικά, φέρνει στο προσκήνιο τη σημασία της στρατηγικής προγραμματισμού, της διαχείρισης πόρων και της πολιτικής βούλησης για την έγκαιρη εφαρμογή των εξαγγελιών. Η αθλητική εκπαίδευση δεν αποτελεί απλώς έναν τομέα ανάπτυξης φυσικών δεξιοτήτων, αλλά συνιστά θεμελιώδη πυλώνα για τη διαμόρφωση υγιών και ενεργών πολιτών.
Η επιτυχημένη εφαρμογή των μέτρων αυτών προϋποθέτει όχι μόνο την εξασφάλιση επαρκούς χρηματοδότησης, αλλά και τη στελέχωση με εξειδικευμένο προσωπικό και την άρτια υλικοτεχνική υποδομή. Η συνέχιση της καθυστέρησης υποσκάπτει τόσο την αξιοπιστία των εξαγγελιών όσο και την προσδοκία για μια σύγχρονη και ευέλικτη εκπαιδευτική πολιτική που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της νέας γενιάς.
Με τιμή,
Για το Διοικητικό Συμβούλιο